تبلیغات
نرم افزار

قالب بلاگفا

دانلود آهنگ
Loading by : javacity

هرچیزی که درباره ی انگلیسی بخوای اینجا هست - روشهای متفاوت املا نویسی در انگلیسی {گرامر}

هرچیزی که درباره ی انگلیسی بخوای اینجا هست

! به وب ما خوش آمدید

همه ی مردم باید زبان رسمی جهان را یاد بگیرند "امام خمینی ره"
صفحه نخست تماس با ما RSS 2.0

درباره ما


پیام مدیر :
مدیر سایت :بچه های فجر

نظرسنجی

بیشتر نیازمند چه موضوعاتی هستید؟







آمار سایت

تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروزرسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید در :
» کاربر: Admin

این وبلاگ را صفحه خانگی خود كن ! به مدیر وبلاگ ایمیل بزنید ! ذخیره كردن صفحه! اضافه کردن این وبلاگ به علاقه مندیها! لینک RSS

site map site map ror html site map
Add to Technorati

طراح قالب

طراح قالب :

Template.IRANMOB.tk

برای تبادل لینک اول ما را لینک کنید سپس به ما اطلاع دهید تا ما شما را لینک کنیم

روشهای متفاوت املا نویسی در انگلیسی {گرامر}

نوشته شده توسط : بچه های فجر

روشهای متفاوت املا نویسی در انگلیسی {گرامر}

برای مشاهده بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

Dictation Type Tests

I. Standard Dictation

The most frequently used type of dictation is the standard dictation . The length of the passage is set somewhere between 100 – 150 words .

The dictation passage should be read three times . The first reading gives the examinees a chance to obtain the general idea of the passage , During this reading , examinees are not allowed to write down the passage . The second reading is the most important part of the administration because during this reading , the examinees should write down what they hear.  The second reading is performed at a normal rate of speech with appropriate pauses and punctuation marks provided . Finally , the third reading is performed in a manner similar to that of the first reading , The purpose of the third reading is to allow students to check their performance .

In all three readings the passage must be read at a normal rate of speech .

II. Partial Dictation

In partial dictation a passage with some deletions is given to the testees , but read in complete form. The testees are required to fill in the deleted parts as they hear the passage . Partial dictation is , in fact , an activity somewhere between cloze and dictation tasks .

III. Elicited Imitation

In elicited imitation the testees are required to imitate or repeat what they hear . The task is classified as a kind of dictation type activity because the examinee has to produce what he hears , of course not in the written form as in standard dictation , but in oral form . This technique is quite effective with children and preliterate adults .

IV. Dicto – Comp

It is an activity formed from the combination of dictation and composition . In dicto – comp the materials are presented to the examinees orally at a normal rate of speech , and they are required to write down what they have heard . This technique is more appropriate for the students at intermediate and advanced levels of proficiency . 

 V. Dictation with competing noise

This type of dictation is performed by adding the so called white noise to the content of the materials to be read or played through a tape . The testees receive language in a situation similar to that a real life .

Scoring Dictation type tests

There are 4 types of scoring dictation type tests as follows :

1. The most commonly used method of scoring is the word – for – word method . That is , every word in a dictation is considered an item and if the word produced correctly , it is given a point . An important characteristic of this scoring method is that spelling errors are taken into account as long as the meaning of the word is preserved . For example , writing the word “beautiful” as “beiuteful” where is not considered wrong . However , writing “ship” for “sheep” or “to” for “two” or “right” for “write” even with one spelling error is considered wrong because the meaning of the word is changed .

2. There are other varieties of scoring as well . One variety is the same as the one mentioned above with some difference . That is , testees are penalized for spelling errors ( traditional scoring ) . In other words , if the testees write an item correctly , they will receive a point ; otherwise the won’t receive any points .

3. Another variety is to consider the number of letters in words as units of scoring . Logically , these methods should be more reliable because the length is taken into account .

4. The last variety considers every chunk presented to the testees as an item . For example , if a student writes the phrase “ in the library” as “en deh laibrari” , he will penalize only one point .



آخرین مطالب سایت

تست گرامری ساده
كاربرد an a و the {گرامر}
طریقه ساختن قید حالت {گرامر}
افعال کمکی can may should {گرامر}
روشهای متفاوت املا نویسی در انگلیسی {گرامر}
PREPOSITION {گرامر}
Neither or Either {گرامر}
زمان گذشته ی سادهpast simple tense {گرامر}
Capital Letters {گرامر}
اطلاعاتی راجع به افراد كسب كردن {گرامر}
اموزش زمان ها {گرامر}
چند سایت و لینگ برای تقویت ورفع مشکلات
داستان های زیبای انگلیسی با ترجمه فارسی برای آموزش زبان
اس ام اس های زیبا 2بهزبان انگلیسی با ترجمه( english sms )
جملاتی برای قبول یا رد دعوت
ضرب المثل های انگلیسی با ترجمه( english floverbs )
جوک های خنده دار به زبان انگلیسی( english jokes )
شعر زیبا از حافظ به زبان انگلیسی با ترجمه ( hafiz poetry )
کلمات قصار انگلیسی با ترجمه فارسی( english floverbs )
ایه الکرسی به زبان انگلیسی با ترجمه( ayatol korsi )
سوره های قرآن به زبان انگلیسی( english quran )
مطالب زیبا در رابطه با سیزده بدر( a store )
جملات قصار انگلیسی با ترجمه( english froverbs )
اصطلاحات انگلیسی جالب و خواندنی( english expressions )
داستان سه اتاق در جهنم به زبان انگلیسی با ترجمه( a store-3rooms in hell )
اصطلاحات زیبای انگلیسی( english expressions )
لیست کامل مطالب ارسالی

نویسندگان

امکانات



Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت


كد ماوس